Vammalan Rotaryklubi ry

Vammalan Rotaryklubi on osa piiriä 1410. Kaksikielinen rotarypiirimme kattaa Ahvenanmaan ja Varsinais-Suomen sekä osia Satakunnasta ja Etelä-Hämeestä. Se jakautuu kymmeneen alueeseen, joiden lähes 60 klubilla on noin 1900 jäsentä.

Kokoonnumme säännöllisesti tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kotimaisen ja kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, mm. Itämeriprojektit. Osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia nuorisostipendein ja tukemalla vanhusten hyvinvointia.

Rotarien, myös oman klubimme, yksi vaikuttavimmista toiminnoista on kansainvälinen nuorisovaihto. Vuosittain yli 8000:lle nuorelle maailmassa tarjoutuu mahdollisuus tutustua rotaryjärjestön välityksellä vieraaseen kulttuuriin muutaman viikon, kuukauden tai kokonaisen kouluvuoden ajan vuosivaihdon, kesävaihdon tai kesäleirien muodossa.

Kokoontumiset

Kokoonnumme kuukauden kahden ensimmäisen parillisen viikon tiistaina kello 18.00 Vammalan Seurahuoneella Puistokatu 4, Sastamala. Kesä-elokuussa kokoukset kello 8.00.

KEVÄÄN 2024 OHJELMA (päivitetty 15.3.2024)
9.1.

Työministeri Arto Satonen, ajankohtaista politiikan sisäpiiristä. Funkkistalo

Tilaisuuteen kutsutaan (avec) myös: Huittisten, Äetsän ja Punkalaitumen klubit sekä piirikuvernööri ja apulaiskuvernööri.

torstai 25.1. klo 18

Huittinen-Punkalaidun-Vammala-Äetsä klubien yhteistapaaminen, mukana DG ja AG

Huittisten valtuustosali

30.1.

(Jari Andersson, hyvinvointialueen kuulumiset, oli estynyt saapumasta)

Hallitus: Kevään suunnittelua ja nuorisovaihdon talvipäivän tilanne

20.2.

Vesa Yli-Hongisto, MHY, metsänomistaja/teollisuus/hiilinielut

Hallitus: Nuorisovaihdon talvipäivän tilanne

la 2.3.PETS Ikaalisten kylpylä (O-P Järvinen)
su 3.3.Nuorisovaihdon talvipäivä
19.3.Pentti Hiirijoki, tarinoita ja kuvia hurjista hiihtoseikkailuista.
2.4.Rasmus Korpela, 4H-toiminnasta nuorisopolitiikkaan
pe 5.- su7.4.Piirikonferenssi – Distriktskonferens – District Conference 5-7.4.2024 Maarianhamina
perjantai 19.4. klo 11.30, lähtö n. klo 9.30

Vierailu Olkiluotoon yhdessä Äetsän ja Huittisten klubien kanssa, avec

Ruokailu Villa Lokarissa Eurajoella n. klo 16, jonka jälkeen paluumatka.

14.5.Tauno Virtanen, matkakertomuksia ”pimeästä Afrikasta”, avec.
28.5. ??Hopun vanhainkodin tarpeet (ehdolla)
14.6.Vitjanvaihto

Sastamala